onsdag 24 augusti 2011

Jag blir så snurrig i huvudet

Jag blir bara mindre och mindre sugen på att köpa en dator nu när jag i princip bestämt mig för att inte köpa en Macbook Pro. Men jag behöver faktiskt en dator. Ibland kanske jag tänker att; men min Dell är väl ändå inte så farlig? Och då kommer jag på följande saker.

  • Den är för stor för att ta med någonstans, allra minst till skolan dit jag måste promenera en hel del. Den väger ca 4 kg.
  • Ljudkortet lägger av stup i kvarten.
  • Den har gett mig blåskärm och avstängningar ungefär 10 ggr de senaste 2 månaderna. 
  • Uppstarten tar ungefär 5-10 min.. inte acceptabelt. 
  • Plasten har börjat lossna i två av datorns kanter.
  • Har nästan inget minne kvar. Och visst, det kan man fixa genom att installera om den, men det skulle inte fixa alla andra problem. 
  • Sa jag att den var för stor? 
Ja, ni ser ju själva. Men jag har egentligen verkligen ingen lust att köpa PC :P finns för många där ute. Men har i alla fall funnit en nu som har många bra egenskaper, + att den är den ultimata storleken på 14'' och väger bara 2 kg. Bra processor, mycket minne och multitouch pekplatta och vissa versioner verkar tillochmed ha fingeravtrycksläsare. Enda negativa är att den inte är tillräcklig snygg eller min stil helt enkelt. den är så mörk. Kostar strax under 7000. Och så vet jag inte med den där pekplattan.. den sitter i mitten, helt i mitten, blir inte det lite fel för handen? Bah. HP Pavilion dm4-2000eo heter den i alla fall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar