tisdag 23 augusti 2011

Håller tummarna på försäljning

Har lagt upp min gamla Lumix digitalkamera på Blocket nu. Behöll den ett tag för jag tänke att jag kanske skulle vilja ha en liten kamera när jag reser och så, men med en iPhone behöver man faktiskt inte det. Så jag har min stora Canon för bättre bilder, och iPhone för snabba bilder :P Lade även upp mina webbdesign böcker på Blocket. Hade ju tidigare lagt upp de på studenlitteratur.se eller ngt i den stilen, men det händer inte mycket där så ska testa lyckan på Blocket. Vi får se. Hjälp mig att hålla tummarna!

Annars så börjar jag ge upp hoppet på en underbar Macbook :( Är verkligen trött på de eviga kraschandet från en PC, men Mac är dyrt. Och i och med mammas alla klagomål på kompatibilitet blir man ju rädd. Kollade runt på Macforum och sånt, och det finns sätt att läsa tex doc. filer på en Mac. De har ju bland annat Office för Mac.. men men.. antar att jag får sluta drömma och köpa en stinking PC. Kanske blir Probook ändå eftersom de verkar så satans bra. Är det någon som vet om det är rent ut sagt jobbigt med Windows Professional? Eftersom det är en dator tänkt för företag har den såklart Professional och inte Home Premium.. det är antagligen det som gör att priset är snäppet högre också. Men den har annars allt jag vill ha (förutom OS X;) : bakbelyst tangentbord, snygg design, bra RAM-minne, stor hårddisk, fingeravtrycksläsare (det är ju bara cooolt, inte en nödvändighet dock ^^) men batteritiden verkar vara kass. Vilket ju också är en gigantisk fördel med Apples datorer. Det och den snabba uppstarten, de få virusen och de så sällan inträffande omstarten och krascharna.. Gah.. borde göra en lista, jag blir tokig snart. Min hjärna är ett enda virrvarr av datorer, en galen tillruffsad rööööööra!!!! Drömmer om datorer på både natten och dagen. Jisses.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar