torsdag 12 januari 2012

Blogg- eller tidtorka

Ja, nu har jag inte skrivit på ett tag igen. Det blir lätt så när man har upp över öronen med andra saker att fokusera på :) då blir det lätt att så att det känns fruktansvärt onödigt att blogga. Det tar ju dock inte så mycket tid egentligen. Man bara sätter sig och skriver! Ett par saker har hindrat mig från att blogga på senaste:


  • Skola - jag har pluggat en del. Fast inte så mycket som jag borde. "Någon" som jag känner (you know who you are!) tycker att ingen pluggar så mycket som jag gör, man jag har BEVIS på att jag inte pluggar ens nära på så mycket som andra i min klass. Så det så. 
  • Jobb - Jobb har varit desto svårare på senaste tiden. Över jul var alla blivande au pairers önskan att bli just au pairer så svagt att jag inte hade något att göra! Vilket ger mig dåligt samvete till att börja med, för att jag inte tjänar tillräckligt med pengar. Och det gör också att jag har mer att ta igen. Vilket resulterar i stress och fler timmar nu.  Denna veckan har känts bättre, kanske för att jag faktiskt har möte på lördag --> många timmar (eftersom alla ex-au pairer och intervjuare slutar eller reser runt blir vi under-bemannade!!) 
  • Lust - har inte direkt haft lust att sätta mig :/ och denna punkt hör lite ihop med nästa -->
  • Inspiration - varför skriva när man inte vet vad man ska skriva om? 
  • och sist men inte minst: Vem läser ens här! Och ja, jag vet, jag skriver väl egentligen för mig själv - och det gör jag! Men visst är det kul när någon också läser! 
Men jag ska försöka komma tillbaka :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar