måndag 29 augusti 2011

Regnrusk

Hej på er,

känner mig riktigt sliten just nu. Det började med att jag sov fruktansvärt dåligt, för det första eftersom jag hade svårt att somna, dels för att jag hela tiden trodde att klockan skulle ringa och också därför att syster gick upp vid typ 4 för att hälsa på N. My oh my :P

Åkte till Borås, och på vägen dit sken solen, underbart tänkte jag. Men vet ni, så fort vi kom till Borås kommun började det spöregna. Haha. Vi gick genom halva stan (120 CE-studenter) hållandes i ett rep. Ett blött, äckligt, smutsigt rep. Med en hand. För det regnade. Och mitt paraply är trasigt. Mmm.. och så här höll vi på hela dagen. In i byggnader, upp för trappor, genom gångar, under tält, mellan stolar, över vattenpölar. Minst sagt kul. Fast det var det i och för sig, på ett sätt. Inte kul att vara i regnet och mest stå och vänta på att tiden ska gå, men kul att vara i skolan, och kul att träffa massa trevliga människor. Så det var väl egentligen inte helt tokigt. Det var bara det att det som kunde tagit 2 timmar sammanlagt tog ca 8 h.

Det första jag gjorde när jag kom hem var att hoppa ner i badkaret och försöka lista ut vad jag ska ha för skor på mig från och med nu, då det tydligen är höst nu.

Imorgon blir inte en lika tidigt morgon. Då är det träff i Folkan klockan 10, en liten välkomstgrej som tar ca 2 timmar, sen lunch, och sen ett klass möte mellan 13-16. Sen måste jag ju hem och se om snubben från Gbg vill köpa min dator :) och kanske klämma in en träff med Emma. Det är lite synd att jag inte kan vara med på i princip några av dessa kårevents, eftersom jag kommer jobba alla dagar. Men men, finns inte mycket att göra åt det.

Mina ögon är så trötta förresten. Svider i dem som tusan.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar