onsdag 27 april 2011

Små sätt att skapa spänning

Det fanns inte jättemycket jag fann så där oerhört intressant i Cosmo idag, men det fanns en artikel som jag fastnade vid. Fastnade vid den eftersom jag på senaste känt mig väldigt fast i samma banor hela tiden, då jag aldrig gör något nytt, utan går upp på morgonen, går till jobbet, kommer hem, sover, går upp till jobbet.. ja ni hänger med.

Den här artikeln heter 75 utmaningar som tar dig framåt.

Måste ju erkänna att många av dem aldrig skulle falla mig in, som att ta på sig en peruk när man går till jobbet, eller skippa sminket, då detta är det enda som gör att jag ser någorlunda levande ut på McDonalds. Eller hitta 10 plagg i din garderob att skänka till välgörenhet. Så vitt jag vet kan de få hela min garderob, har ändå inget att ta på mig.

Men vissa av dem var riktigt bra! Till exempel:
  • Bli en Yes-Woman! Tacka inte nej till något under en veckas tid och se vilka äventyr du hamnar i.
  • Ska du köpa en kopp take-away kaffe? Betala för två och säg till kassören att personen bakom dig i kön får den andra. (hur underbart är inte det att ha som dagens goda gärning! Tänk bara hur morgonsur den där personen bakom dig måste vara för att han/hon fortfarande inte fått sin kopp kaffe, och guuud vad irriterande att den där personen framför mig köper två koppar när hon är själv. Vad glad han/hon måste bli om han/hon upptäcker att kaffet är till honom/henne ;)
  • Testa din viljestyrka och fasta från ett beroende i en månad, typ kaffe eller sitcom-repriser... (fast jag vet inte vad jag har för beroenden, bortsätt från socker ;) men den är ju skitjobbig att bli av med)
  • Gör som i filmen(-boken) Julie & Julia och laga dig igenom en hel kokbok under en bestämd tid. (hade vart toppen kul om det inte var för det faktum att det är DYRT.)
  • Och så till den bästa: ta ett sabbatsår... ja, jag vill inget hellre, måste jämt påminna mig själv att jag redan avslutat ett för mindre än 7 månader sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar