lördag 21 april 2012

I smyg?

Är det möjligt att blogga i smyg? Tänkte ge mig på en smygcomeback nämligen, men vågar inte göra för mycket väsen av det då jag är rädd att jag inte kommer stanna ännu en gång. Men, vi kan ge det ett försök!

Kämpar och sliter på kan man säga att jag gör. Jobbar vidare på Cultural Care Au Pair, studerar vidare och smygassisterar som mäklarassistent på mammas företag. Är hemskt omotiverad inför att plugga just nu. Är i princip helt inställd på att börja läsa till sjuksköterska till hösten istället för civilekonom, och då är det svårt att fortsätta plugga inför tentorna. De är om ett par veckor och jag har knappt öppnat boken. Illa. Sjuksköterska verkar faktiskt intressant. Funderar till och med på att kila och köpa mig en av de framtida kursböckerna för att smygstarta lite! Men det får nog vänta tills tentorna är över.. annars är väl risken stor att jag läser i fel bok!

Kanske ska försöka flirta till mig en "praktik"-plats på en vårdcentral i Herrljunga eller vad det var, där mamma har en bekant. Hade vart kul att bara känna på hur det är! Så att man inte går in i det i blindo så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar