fredag 13 januari 2012

Tenta nr 1 avklarad

Jahopp, nummer 2 var man att lämna tentasalen. Det är ju galet egentligen! Men jag tänkte att varför skulle jag slösa min fredagskväll på att stirra på redan färdigskrivna uppgifter? Det var ju inte som att de skulle rätta sig själva där framför mig! Nä, jag satte mig på bussen hem istället:) men två timmar och tjugo minuter är ändå ganska lång tid!

Nu är jag plötsligt skitskraj för statistiken däremot!!! Denna kändes liksom lagom svår, så hur jäkla otänkbart svår kommer inte den tentan vara! Och jag varken tid eller lust att plugga, sticky situation. Oavsett hur osugen jag är dock, MÅSTE jag gå igenom chi-två.. Jag kan det bara inte!! Samma gäller förväntade värdet och definitivt bevisa hur två formler är samma.. Gah! Men nu är det fredagskväll, och om jag inte minns fel lovade jag mig själv att rådäcka framför tvn ikväll.. Tänkte käka något så nyttigt som chips till middag, men genast uppstod två problem:

1. Jag har inga chips
2. Jag är inte hungrig (snälla Nicklas bjöd på en urgo snickers!! Och med den, jordnötter, clementin och Ramlösa känner jag mig ganska mätt på sådant, får se vad det blir istället)

Kram på er alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar